Despre Certificatul Constatator ONRC

Certificatul constatator este acel document care prezintă starea la zi a unei societăţi şi cuprinde informaţiile esenţiale despre activitatea firmei şi persoanele care o conduc.

Termenul de Certificat Constatator este atribuit si altor documente care difera TOTAL sau PARTIAL de certificatul eliberat in baza Legii 26/1990.

Obtinerea unui certificat constatator despre o firma sunt mai simple ca in trecut si pot fi facute direct online. Responsabilitatea ta este doar aceea de a te informa cat mai bine.

Potrivit site-ului ONRCcertificat constatator reprezintă acel document care prezintă starea la zi a unei firme şi care cuprinde informaţii de natură statutară sau financiară, precum şi date despre domeniul de activitate al companiei sau despre asociaţi, administratori ori cenzori.

Certificatele constatatoare și extrasele pentru furnizare de informații eliberate de Registrul Comerțului sunt generate doar în limba română, conform art.3  punct.4 din HG.902/2012.

Certificatul constatator are rolul de a intermedia relaţia dintre companie şi instituţiile publice sau alte entităţi, fiind un document esenţial în cazul participării la licitaţii, solicitării de credite bancare ori în faţa instanţelor judecătoreşti. Concret, certificatul constatator, cel care demonstrează practic legitimitatea societăţii, cuprinde următoarele informaţii: 

  • denumirea (firma);
  • emblema;
  • numărul de înregistrare în registrul comerţului;
  • codul unic de înregistrare;
  • identificator unic la nivel european;
  • starea firmei;
  • forma juridică;
  • sediul social/profesional;
  • durata de funcţionare;
  • obiectul de activitate – domeniul şi activitatea principală;
  • capitalul social (subscris şi vărsat), numărul şi valoarea părţilor sociale;
  • asociaţii, datele de identificare, numărul părţilor sociale atribuite fiecărui asociat pentru aportul său, participarea la capitalul social şi la profit şi pierdere (pentru societăţile cu răspundere limitată, în comandită simplă sau în nume colectiv);
  • Administratorii/Membrii Consiliului de administraţie şi Directorii (în sistemul unitar)/ Membrii Consiliului de supraveghere şi Membrii Directoratului (în sistemul dualist), datele de identificare şi durata mandatului cu puterile conferite;
  • cenzorii/auditorii financiari;
  • sediile secundare;
  • activităţi şi sedii autorizate;
  • indicatorii din situaţiile financiare anuale;
  • alte menţiuni referitoare la măsuri asiguratorii şi condamnări penale.


Ce tipuri de certificate constatatoare se pot obține 100% online?

Tipurile de certificate constatatoare care se pot obține prin intermediul INFORCERT ONRC

Certificat constatator de bază

Certificat constatator fonduri IMM

Certificat constatator pentru insolvență

Furnizare informații

Certificat constatator- firmă radiată

Furnizare informatii-firmă radiată

ATENȚIE !! La fimele RADIATE este afișata SITUATIA FIRMEI LA DATA RADIERII  și conține inclusiv informații privind motivul radierii si repartizarea activelor

 

Legea nu instituie în mod expres un termen de valabilitate pentru certificatele constatatoare eliberate în temeiul art.4 alin. (2) din Legea 26/1990 privind Registrul Comerțului, republicată, cu modificarile și completarile ulterioare.Un termen nu poate fi reținut, termenul de valabilitate poate fi impus de autoritățile /instituțiile publice sau persoanele juridice care solicită prezentarea certificatului constatator.

Următoarele certificate NU se eliberează prin serviciul online InfoCert al ONRC

  • certificatul constatator de persoană se eliberează în baza unui act de identitate, la ghișeu sau prin corespondență
  • certificatul constatator de autorizare pe Legea 359/2004 se emite în momentul avizării activităţilor la sediu

 

 

Documentele furnizate prin InfoCert ONRC se supun dispoziţiilor Legii nr. 455/2001, privind semnătura electronică (cu modificările şi completările ulterioare) şi dispoziţiilor Legii nr. 451/2004 privind marca temporală (cu modificarile şi completările ulterioare) şi conţin următoarele elemente de siguranţă:

  • Semnătura electronică calificată – asigură autenticitatea, integritatea, non-repudierea (certitudinea că a fost emis de către ONRC), confidenţialitatea documentului şi este legată de datele în formă electronică la care se raportează, în aşa fel încât orice modificare ulterioară a acestora este identificabilă;
  • Marcare temporală – asigură o amprentă unică a documentului, care atestă faptul că documentul a fost emis la data şi ora precizată, confirmând existenţa informaţiilor semnate la un anumit moment de timp;
  • Watermark (marcaj grafic pe fundalul doumentului) – reprezintă o modalitate de protecţie a documentului, ce împiedică falsificarea sau copierea neautorizată a acestuia;
  • Cod de bare – cod unic de identificare aplicat documentului, care oferă avantajul de a codifica informaţii despre cererea prin care s-a eliberat documentul, printr-un şir de caractere, care ulterior poate fi verificat prin accesarea funcţionalităţii de „Verificare document” din cadrul serviciului online InfoCert.

Potrivit art. 5 din Legea nr. 455 din 18 iulie 2001 privind semnătura electronică, cu modificările şi completările ulterioare, ”înscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv şi generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice, este asimilat, în ceea ce priveşte condiţiile şi efectele sale, cu înscrisul sub semnătură privată.”

Totodată, art. 6 din Legea nr. 455 din 18 iulie 2001 prevede că ”Înscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică, recunoscut de către cel căruia i se opune, are acelaşi efect ca actul autentic între cei care l-au subscris şi între cei care le reprezintă drepturile”.


Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *